Meniu Uždaryti

Comenius-eTwinning

Pirmasis projekto „Spalvotos dainos“ partnerių susitikimas

2016 lapkričio 5–12 dienomis Gran Kanarijoje (Ispanija), CEIP Juan del Río Ayala mokykloje, Santa Brígida įvyko pirmasis programos Erasmus+ KA2 projekto „Colorful songs“ (Spalvotos dainos) partnerių susitikimas.

Projekto veiklomis siekiama, kad nauji įdomūs metodai, skatinantys kūrybingumą, bendravimą ir bendradarbiavimą, sudomintų ir motyvuotų moksleivius domėtis užsienio kalbomis, kitų šalių kultūra, papročiais ir tradicijomis.

Susitikimo metu projekto partneriai iš Lietuvos, Italijos, Graikijos, Ispanijos aptarė ir suderino svarbiausius bei aktualiausius projekto vykdymo klausimus, biudžetą, veiklas, pasiskirstė darbais bei konkrečiais įsipareigojimais.

Projektas „SPALVOTOS DAINOS“   („COLORFUL SONGS“ )    

Per skirtingų meno rūšių (poezija, muzika ir tapyba) dialogą, kultūrą ir stilių, Europos mokyklos prisilies prie meno laisvai, be jokių apribojimų ar ribų, naudojant jį kaip priemonę, siekiant padėti vaikams suprasti pasaulį, kuriame gyvename ir prisidės prie pagrindinių įgūdžių vystymo.

Švietimo ir meno sąjunga teigiamai veikia vaikų neuronus, jie leidžia pajusti savigarbą, kultūrinį identitetą ir apsaugą, skatina pripažinimą ir pagarbą kitiems. Todėl projekto partneriai nusprendė tęsti projektą „Spalvotos dainos“ kaip „Erasmus +“ Ka2 partnerystės projektą. https://twinspace.etwinning.net

1. Projekto apibūdinimas:

per skirtingas meno šakas vaikas mokysis suprasti pasaulį ir vystyti pagrindinius įgūdžius. Šeimos įsitraukimas būtinas.

2. Tikslai:

Sukurti draugišką ir aktyvią mokyklą. Mokyklos bendruomenės stiprinimas. Komandinio darbo skatinimas, artistiškumo lavinimas, kurti susidomėjimą menu, skatinimas domėtis įvairove mene, o ne žiniasklaidoje vyraujančia nuomone, gerinti kalbinę ir skaitmeninę kompetenciją.

3. Turinys: Spalvingos dainos“ naudoja meną, literatūros ir muzikos išteklius, kaip mokymosi turinį. Kad kiekviena veikla turėtų meno prisilietimą, nėra lengva užduotis, tačiau nėra neįmanoma, su šiek tiek vaizduotės, mes galime spręsti šį klausimą žaismingai ir kad generuoti žinias per apmąstymus ir patirtį. Tačiau mes ne mokysime meno, muzikos ir literatūros klausimais, bet tobulinsime meninius įgūdžius, pavyzdžiui, grožio, saviraiškos, kūrybiškumo, bei skatinsime asmeninį tobulėjimą, ieškosime ryšių su kitomis mokymosi sritimis.

4.Veikla:

 a) skirtingų tautybių mokytojų ir mokinių komandos: meno kūrimas, eilėraščiai ir dainos skirtingomis partnerių kalbomis ( tokios komandos koordinuojamos Ispanijos, Italijos, Graikijos )

b) eTwinning klubas su šeimomis: meno kūrimas, skaitymas, dainavimas, eilėraščių rašymas, parodos.

c) Susitikimai/videokonferencijos su vietiniais menininkais arba vizitai į jų namus/ muziejus.

Nidos lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ apdovanotas kokybės ženkleliu

Nidos lopšelyje-darželyje ,,Ąžuoliukas“ –
Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ baigiamasis partnerių susitikimas
2015 metų birželio 20-27 dienomis Nidos lopšelyje-darželyje ,,Ąžuoliukas“ vyko daugiašalės Comenius mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“) baigiamasis partnerių susitikimas. Susitikimo tikslas – apžvelgti ir aptarti vykdyto projekto rezultatus ir baigiamuosius darbus, supažindinti svečius su Lietuvos švietimo sistema bei su kultūrine, gamtine Neringos vaikų ugdymo(si) terpe. Susitikime dalyvavo devynių mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos (Kreta), Grenlandijos, Islandijos, Ispanijos (Gran Kanarija), Italijos (Sicilija), Kipro, Prancūzijos (Gvadelupa) ir Lietuvos.
Iškilmingas partnerių sutikimas vyko Nidos lopšelyje-darželyje ,,Ąžuoliukas“. Svečius pasveikino ir pristatė darželio direktorė Joana Mažeikienė, trumpai apžvelgusi vykdytas projekto ,,Kartą saloje“ veiklas darželyje. Auklėtojos ir vaikai, pasipuošę tautiniais kostiumais, parodė svečiams šiltą meninę programėlę ,,Sveiki atvykę į Lietuvą“, kuria svečiai liko labai sužavėti. Į susitikimą atvykusi Neringos savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Asta Baškevičienė projekto dalyviams pristatė Lietuvos švietimo sistemos ypatumus. Projekto ,,Kartą saloje“ koordinatorė iš Ispanijos Cecilija Kantizano Mariskal (Cecilia Cantizano Mariscal) padėkojo visiems projekto dalyviams už įdėtą darbą ir pastangas, pasidžiaugė visų partnerių aktyvumu, mokytojų ir vaikų kūrybingumu vykdant projekto veiklas, kurios neabejotinai praturtino ugdomuosius užsiėmimus visose projekte dalyvavusiose mokyklose, suteikė džiaugsmo vaikams ir atvėrė vartus vaikų ir mokytojų draugystei.
Svečiai turėjo galimybę apsilankyti darželio grupėse, susipažinti su ugdomąja vaikų aplinka, pakalbinti mažylius. Visus džiugino projektui sukurti vaikų darbeliai, kurie buvo dovanojami kaip suvenyrai atminčiai apie Lietuvą ir Nidos lopšelį-darželį ,,Ąžuoliukas“. Savo ruožtu svečiai darželiui dovanojo lauktuves, atvežtas iš savo valstybių – suvenyrus, nuotaikingai iliustruotas vaikiškas knygeles su nuostabiomis istorijomis.
Susitikimo dalyviai turėjo gražių progų pažinti Neringą, jos kultūrinį gyvenimą. Svečius šiltai priėmė Neringos savivaldybės meras Darius Jasaitis, mero pavaduotojas Dovydas Mikelis bei administracijos direktoriaus pavaduotojas Sigitas Šveikauskas. Nė vieno nepaliko abejingo Nidoje vykęs Tarptautinis folkloro festivalis „Tek saulužė ant maračių“, Joninių šventė su kupoliavimais, burtais, vainikų pynimais ir plukdymais mariose, meninėmis Lietuvos ir užsienio folkloro ansamblių programomis – visa tai paliko neišdildomą įspūdį. Svečiai grožėjosi Kuršių nerijos gamta – pušynais, smėlio kopomis, pajuto permainingus pajūrio orus, braidė Baltijos jūroje. Susipažindami su istorine Kuršių nerijos praeitimi, mokytojai lankėsi Neringos istorijos muziejuje, Thomo Manno muziejuje, apsilankė etnografinėse Nidos kapinaitėse, bažnyčiose, lipo į Raganųkalną Juodkrantėje. Su malonumu darė sau suvenyrus: spalvino medines kurėnų vėtrungėles, turėjo galimybęper Kuršių marias laivu nuplaukti į Minijos kaimą, Uostadvarį. Pakiliai nuteikė Nidos tautodailininkas gintaro meistras Algirdas Marčius, svečių garbei ir projekto ,,Kartą saloje“ sėkmei rusenančioje ugnyje aukojęs gintaro dulkes. Įvyko ir draugystės vakaras su Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ auklėtojomis, kurio metu visi galėjome skanauti Kuršių nerijos ir įvairių Europos šalių tradicinių patiekalų. Pažintį su Lietuva svečiams pratęsė kelionė į Klaipėdos senamiestį, Palangos gintaro muziejų, kaimo turizmo sodybą ,,Vienkiemis“.
Comenius projekto ,,Kartą saloje“ bendradarbiavusioms Europos mokykloms dvejus metus trukusi programa įnešė daug naujovių, jaudinančių potyrių, padėjo užmegzti puikių pažinčių bei įtraukė į daugelį įdomių užsiėmimų, praturtindama ugdomąją veiklą. Visi dalyviai džiaugėsi, galėdami būti šio Comenius projekto dalimi, nes jis suteikė galimybę praplėsti savo akiratį, tapti atviresniems naujoms galimybėms bei pokyčiams.
Atsisveikindami projekto dalyviai vieni kitiems davė viltingą pažadą senos anglų dainos žodžiais: ,,Mes ir vėl susitiksim… nežinau, nei kur, nežinau kada… Bet žinau, mes vėl susitiksim kurią nors saulėtą dieną“.
Ramunė Pečiukonytė,
Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“
direktorės pavaduotoja ugdymui
2015 m.
Nuotraukoje – Comenius projekto ,,Kartą saloje“ mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos (Kreta), Grenlandijos, Islandijos, Ispanijos (Gran Kanarija), Italijos (Sicilija), Kipro, Prancūzijos (Gvadelupa) ir Lietuvos.

 

 

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“:

Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ susitikimas Kipre

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ jau antrus metus vykdo Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projektą „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“). Šis projektas suteikia nepakartojamą galimybę šalių-partnerių mokiniams kurti kartu, bendrauti interneto pagalba, o mokytojams – betarpiškai pažinti bendradarbiaujančias šalis ir semtis pedagoginės patirties iš partnerių.

Šių metų kovo pabaigoje – balandžio pradžioje įvyko tarptautinio Comenius projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Kipre. Tikslas – susipažinti su ugdymo ypatybėmis, pažangiomis naujovėmis Kipre, o taip pat – pažinti kultūrinę bei gamtinę vaikų ugdymo(si) terpę. Susitikime dalyvavo mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos, Prancūzijos, Lenkijos, Islandijos ir Lietuvos.

Susitikimas vyko 9-ojoje pradinėje Kapsalos mokykloje Limasolyje. Visus atvykusius iškilmingai pasveikino mokyklos direktorė Joana Agelidu (Ioanna Aggelidou), mokytojas, vizito Kipre koordinatorius Andreas Kuris (Andreas Kouris), mokytojai ir mokiniai. Parengta puiki meninė pradinių klasių mokinių programa, kurią vaikai atliko itin emocingai ir nuoširdžiai. Į susitikimą atvyko ir mokyklų inspektorius – ponas Christosas Demostenas (Christos Demosthenous), kuris pristatė Kipro švietimo sistemos ypatumus. Projekto dalyviai turėjo puikią progą apsilankyti klasėse, bendrauti su mokiniais, mokytojais, aptarti pastebėtus panašumus ir skirtumus lyginant su savo mokykla, klasėmis. Mokykloje vyrauja šilti santykiai tarp vaikų ir mokytojų, juntamas stiprus ryšys su tėvais. Kiekviena klasė aprūpinta informacinėmis technologijomis – kompiuteriais, išmaniosiomis lentomis, bet nemažą ugdymo dalį sudaro ir tradicinės priemonės. Mokykloje sudarytos palankios sąlygos vaikų saviraiškai plėtotis, įžengus į bet kurią klasę iškart pastebima ir juntama itin stipri vaikų kultūra kaip vienas pagrindinių mokyklos etoso dėmenų. Priėmimas mokykloje buvo labai šiltas, draugiškas, visi svečiai buvo apdovanoti dėmesiu ir saldžiomis, linksmomis dovanėlėmis. Nuo Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ Limasolio mokyklos šeimininkams buvo įteikti vaikų darbeliai – ,,Lietuva“ ir širdutės su lietuvių tautine simbolika.

Vizito metu projekto dalyviai lankėsi Akrotirio Ekologinio švietimo ir informacijos centre(Akrotiri Environmental Education and Information Centre), kur stebėjo centro darbuotojų užsiėmimus su mokyklinio amžiaus vaikais. Tai – vienas iš aplinkosauginio švietimo centrų, įkurtų Kipro Švietimo ir kultūros ministerijos. Pagrindinis Akrotirio centro tikslas – skatinti unikalios gamtos ir kultūros pažinimą Akrotirio pusiasalyje, įgyvendinant šviečiamąsias programas ir parodas. Užsiėmimai grindžiami tarpdalykiniais ryšiais – gamta ir kultūra, krašto istorija, kur pagrindinis dėmesys – aktyvaus piliečio ugdymas, jo saviraiškos atskleidimas. Centras modernizuotas, gausiai aprūpintas išmania kompiuterine technika ir šiuolaikine, gamtos stebėjimui skirta įranga. Patalpos ir ekspozicijos taip pat pritaikytos ir asmenims su fizinėmis negaliomis.

Susitikimo dalyvius sužavėjo kultūrinė vizito Kipre programa, skirta susipažinti su kultūrine vaikų ugdymosi terpe. Aplankėme vidurmažiais statytą venecijietišką Tzielefos tiltą ūksmingame Pafos miške, etnografinį, tradiciniais Kipro saldėsiais kvepiantį Omodos miestelį, didingas Kipro šventyklas, gėrėjomės uolėtomis pakrantėmis plaukdami laivu iki unikalaus gamtos draustinio – Akamas pusiasalio, į žydrą Viduržemio jūrą žvelgėme nuo svaiginančios Afroditės uolos, klaidžiojome antikiniuose Kuriono griuvėsiuose ir dainavome įspūdingame Kuriono teatre, pastatytame II a. pr. Kr., vykome į graikų ir turkų padalintąją Nikoziją, kur iš apžvagos bokšto bandėme žvilgsniu aprėpti senąjį miestą, Nikozijos muziejuje dar kartą prisilietėme prie turtingo istorinio Kipro palikimo: domėjomės senaisiais architektūriniais miesto saugumo sprendimais, grožėjomės unikalia antikine keramika, auksu siuvinėtais senaisiais kostiumais… Žavėjo kasdien besikeičianti gamta: melsvuojantis, kerinčio skaidrumo jūros vanduo, uolėtos pakrantės, kalnuose – pušynai, vynuogių laukai, alyvmedžių giraitės ir uolėtose pievelėse besiganančios ožkos, o kalnų papėdėje – kvepiantys apelsinmedžių sodai bei pavasariniu geltoniu spindinčios pievų gėlės…

Susitikimo Kipre metu aptartos tolesnės projekto ,,Kartą saloje“ veiklos, bendradarbiavimo gairės bei būsimas baigiamasis partnerių susitikimas Nidoje šių metų birželio mėnesį, kur turėtume sulaukti itin gausaus svečių būrio iš užsienio.

Projekto dalyviai vieningai pripažįsta: dalyvavimas daugiašaliuose mokyklų partnerystės Comenius projektuose – neįkainojama pedagoginė ir kultūrinė patirtis bendradarbiaujančioms Europos mokykloms.

Ramunė Pečiukonytė,

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“

direktorės pavaduotoja ugdymui

2015 m.

Nuotraukoje – Comenius projekto ,,Kartą saloje“ mokyklų-partnerių atstovai iš Islandijos, Lietuvos, Gvadelupos, Lenkijos, Graikijos, Kipro ir Jungtinės Karalystės

 

Skip to content