eTwinning PROJEKTAS Kelias į mažinimą 2022 m.
projekte dalyvauja 11 mokyklų iš 7-ių šalių (Graikijos, Ispanijos, Prancūzijos, Serbijos, Slovėnijos, Rumunijos).
Projekto koordinatorė Ierapetros 2-a ikimokyklinė įstaiga (Graikija)
eTwinning PROJEKTAS Kelias į mažinimą 2022 m.
Vykdydami įvairias veiklas, mokiniai iš visos Europos, rengs maisto taupymo akcijas, planuos apie maisto likučių perdirbimo būdus, kiekvienos šalies skonių kultūrą (Kalėdų tradicijų), kurs mokyklos ekologiškų receptų laboratoriją, sodins medžius (medžių sodinimas yra tiesioginis kovos su klimato kaita veiksmas), sieks tikslo gero labui pavadinimu „Kovokime su klimato kaita“.
Pagrindiniai projekto tikslai yra šie:
– Supažindinti mūsų mokinius ir jų šeimas, kaip svarbu kovoti su klimato kaita;
– skatinti ir vykdyti mokykloje veiksmus, atitinkančius maisto taupymą ir kovą su klimato kaita;
– sužinoti apie aplinkosaugos problemas ir veiksmus, kurių galima imtis siekiant apsaugoti gamtą;
– tobulinti skaitmeninius ir bendravimo įgūdžius;
– skatinti kūrybiškumą (kurti meną ir gaminti pakartotinai naudojant medžiagas).
Rezultatai, kuriuos ketiname pasiekti, yra šie:
– atsakingai naudotis internetu, mokytis ir bendrauti su bendraamžiais;
– rasti būdai, metodai, kaip sumažinti valgio likučius, kad mokiniai ir jų šeimos įtikinamai pakeistų savo kasdienę rutiną, kad būtų skatinama rūpintis aplinka;
– rūpintis mus supančia aplinka, gamta (medžių sodinimas);
– sužinoti, kodėl svarbu perdirbti arba naudoti pakartotinai;
– kurti ekologiškus produktus (rankų kremą, muilą, natūralius sodo produktus ir kt.)
– kampanija už mažesnį važiavimą (gero tikslo labui) pavadinimu „Kovokime su klimato kaita“, kad sumažintume oro taršą dėl kasdienio važinėjimo į darbą ir atgal bei kitų energiją vartojančių įpročių.
Pirmasis projekto „Spalvotos dainos“ partnerių susitikimas
2016 lapkričio 5–12 dienomis Gran Kanarijoje (Ispanija), CEIP Juan del Río Ayala mokykloje, Santa Brígida įvyko pirmasis programos Erasmus+ KA2 projekto „Colorful songs“ (Spalvotos dainos) partnerių susitikimas.
Projekto veiklomis siekiama, kad nauji įdomūs metodai, skatinantys kūrybingumą, bendravimą ir bendradarbiavimą, sudomintų ir motyvuotų moksleivius domėtis užsienio kalbomis, kitų šalių kultūra, papročiais ir tradicijomis.
Susitikimo metu projekto partneriai iš Lietuvos, Italijos, Graikijos, Ispanijos aptarė ir suderino svarbiausius bei aktualiausius projekto vykdymo klausimus, biudžetą, veiklas, pasiskirstė darbais bei konkrečiais įsipareigojimais.
Projektas „SPALVOTOS DAINOS“ („COLORFUL SONGS“ )
Per skirtingų meno rūšių (poezija, muzika ir tapyba) dialogą, kultūrą ir stilių, Europos mokyklos prisilies prie meno laisvai, be jokių apribojimų ar ribų, naudojant jį kaip priemonę, siekiant padėti vaikams suprasti pasaulį, kuriame gyvename ir prisidės prie pagrindinių įgūdžių vystymo.
Švietimo ir meno sąjunga teigiamai veikia vaikų neuronus, jie leidžia pajusti savigarbą, kultūrinį identitetą ir apsaugą, skatina pripažinimą ir pagarbą kitiems. Todėl projekto partneriai nusprendė tęsti projektą „Spalvotos dainos“ kaip „Erasmus +“ Ka2 partnerystės projektą. https://twinspace.etwinning.net
1. Projekto apibūdinimas:
per skirtingas meno šakas vaikas mokysis suprasti pasaulį ir vystyti pagrindinius įgūdžius. Šeimos įsitraukimas būtinas.
2. Tikslai:
Sukurti draugišką ir aktyvią mokyklą. Mokyklos bendruomenės stiprinimas. Komandinio darbo skatinimas, artistiškumo lavinimas, kurti susidomėjimą menu, skatinimas domėtis įvairove mene, o ne žiniasklaidoje vyraujančia nuomone, gerinti kalbinę ir skaitmeninę kompetenciją.
3. Turinys: Spalvingos dainos“ naudoja meną, literatūros ir muzikos išteklius, kaip mokymosi turinį. Kad kiekviena veikla turėtų meno prisilietimą, nėra lengva užduotis, tačiau nėra neįmanoma, su šiek tiek vaizduotės, mes galime spręsti šį klausimą žaismingai ir kad generuoti žinias per apmąstymus ir patirtį. Tačiau mes ne mokysime meno, muzikos ir literatūros klausimais, bet tobulinsime meninius įgūdžius, pavyzdžiui, grožio, saviraiškos, kūrybiškumo, bei skatinsime asmeninį tobulėjimą, ieškosime ryšių su kitomis mokymosi sritimis.
4.Veikla:
a) skirtingų tautybių mokytojų ir mokinių komandos: meno kūrimas, eilėraščiai ir dainos skirtingomis partnerių kalbomis ( tokios komandos koordinuojamos Ispanijos, Italijos, Graikijos )
b) eTwinning klubas su šeimomis: meno kūrimas, skaitymas, dainavimas, eilėraščių rašymas, parodos.
c) Susitikimai/videokonferencijos su vietiniais menininkais arba vizitai į jų namus/ muziejus.
Nidos lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ apdovanotas kokybės ženkleliu
Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“:
Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ susitikimas Kipre
Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ jau antrus metus vykdo Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projektą „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“). Šis projektas suteikia nepakartojamą galimybę šalių-partnerių mokiniams kurti kartu, bendrauti interneto pagalba, o mokytojams – betarpiškai pažinti bendradarbiaujančias šalis ir semtis pedagoginės patirties iš partnerių.
Šių metų kovo pabaigoje – balandžio pradžioje įvyko tarptautinio Comenius projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Kipre. Tikslas – susipažinti su ugdymo ypatybėmis, pažangiomis naujovėmis Kipre, o taip pat – pažinti kultūrinę bei gamtinę vaikų ugdymo(si) terpę. Susitikime dalyvavo mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos, Prancūzijos, Lenkijos, Islandijos ir Lietuvos.
Susitikimas vyko 9-ojoje pradinėje Kapsalos mokykloje Limasolyje. Visus atvykusius iškilmingai pasveikino mokyklos direktorė Joana Agelidu (Ioanna Aggelidou), mokytojas, vizito Kipre koordinatorius Andreas Kuris (Andreas Kouris), mokytojai ir mokiniai. Parengta puiki meninė pradinių klasių mokinių programa, kurią vaikai atliko itin emocingai ir nuoširdžiai. Į susitikimą atvyko ir mokyklų inspektorius – ponas Christosas Demostenas (Christos Demosthenous), kuris pristatė Kipro švietimo sistemos ypatumus. Projekto dalyviai turėjo puikią progą apsilankyti klasėse, bendrauti su mokiniais, mokytojais, aptarti pastebėtus panašumus ir skirtumus lyginant su savo mokykla, klasėmis. Mokykloje vyrauja šilti santykiai tarp vaikų ir mokytojų, juntamas stiprus ryšys su tėvais. Kiekviena klasė aprūpinta informacinėmis technologijomis – kompiuteriais, išmaniosiomis lentomis, bet nemažą ugdymo dalį sudaro ir tradicinės priemonės. Mokykloje sudarytos palankios sąlygos vaikų saviraiškai plėtotis, įžengus į bet kurią klasę iškart pastebima ir juntama itin stipri vaikų kultūra kaip vienas pagrindinių mokyklos etoso dėmenų. Priėmimas mokykloje buvo labai šiltas, draugiškas, visi svečiai buvo apdovanoti dėmesiu ir saldžiomis, linksmomis dovanėlėmis. Nuo Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ Limasolio mokyklos šeimininkams buvo įteikti vaikų darbeliai – ,,Lietuva“ ir širdutės su lietuvių tautine simbolika.
Vizito metu projekto dalyviai lankėsi Akrotirio Ekologinio švietimo ir informacijos centre(Akrotiri Environmental Education and Information Centre), kur stebėjo centro darbuotojų užsiėmimus su mokyklinio amžiaus vaikais. Tai – vienas iš aplinkosauginio švietimo centrų, įkurtų Kipro Švietimo ir kultūros ministerijos. Pagrindinis Akrotirio centro tikslas – skatinti unikalios gamtos ir kultūros pažinimą Akrotirio pusiasalyje, įgyvendinant šviečiamąsias programas ir parodas. Užsiėmimai grindžiami tarpdalykiniais ryšiais – gamta ir kultūra, krašto istorija, kur pagrindinis dėmesys – aktyvaus piliečio ugdymas, jo saviraiškos atskleidimas. Centras modernizuotas, gausiai aprūpintas išmania kompiuterine technika ir šiuolaikine, gamtos stebėjimui skirta įranga. Patalpos ir ekspozicijos taip pat pritaikytos ir asmenims su fizinėmis negaliomis.
Susitikimo dalyvius sužavėjo kultūrinė vizito Kipre programa, skirta susipažinti su kultūrine vaikų ugdymosi terpe. Aplankėme vidurmažiais statytą venecijietišką Tzielefos tiltą ūksmingame Pafos miške, etnografinį, tradiciniais Kipro saldėsiais kvepiantį Omodos miestelį, didingas Kipro šventyklas, gėrėjomės uolėtomis pakrantėmis plaukdami laivu iki unikalaus gamtos draustinio – Akamas pusiasalio, į žydrą Viduržemio jūrą žvelgėme nuo svaiginančios Afroditės uolos, klaidžiojome antikiniuose Kuriono griuvėsiuose ir dainavome įspūdingame Kuriono teatre, pastatytame II a. pr. Kr., vykome į graikų ir turkų padalintąją Nikoziją, kur iš apžvagos bokšto bandėme žvilgsniu aprėpti senąjį miestą, Nikozijos muziejuje dar kartą prisilietėme prie turtingo istorinio Kipro palikimo: domėjomės senaisiais architektūriniais miesto saugumo sprendimais, grožėjomės unikalia antikine keramika, auksu siuvinėtais senaisiais kostiumais… Žavėjo kasdien besikeičianti gamta: melsvuojantis, kerinčio skaidrumo jūros vanduo, uolėtos pakrantės, kalnuose – pušynai, vynuogių laukai, alyvmedžių giraitės ir uolėtose pievelėse besiganančios ožkos, o kalnų papėdėje – kvepiantys apelsinmedžių sodai bei pavasariniu geltoniu spindinčios pievų gėlės…
Susitikimo Kipre metu aptartos tolesnės projekto ,,Kartą saloje“ veiklos, bendradarbiavimo gairės bei būsimas baigiamasis partnerių susitikimas Nidoje šių metų birželio mėnesį, kur turėtume sulaukti itin gausaus svečių būrio iš užsienio.
Projekto dalyviai vieningai pripažįsta: dalyvavimas daugiašaliuose mokyklų partnerystės Comenius projektuose – neįkainojama pedagoginė ir kultūrinė patirtis bendradarbiaujančioms Europos mokykloms.
Ramunė Pečiukonytė,
Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“
direktorės pavaduotoja ugdymui
2015 m.
Nuotraukoje – Comenius projekto ,,Kartą saloje“ mokyklų-partnerių atstovai iš Islandijos, Lietuvos, Gvadelupos, Lenkijos, Graikijos, Kipro ir Jungtinės Karalystės